onsdag 16 november 2011

KNITTING FEVER






Stickning OCH feber rättare sagt....
Under några dagar till sängs har jag åstadkommit vantar med insida i vit mohair och hålmönstrad utsida i blått ullgarn. De är stickade som två skilda vantar/par. Så de vita kan bäras skilt för sig också. Resultatet gillar jag mycket. (Men ärligt, de hålmönstrade delarna var jättejobbiga! Dessutom verkar det vara något fel enligt bokens mönster, så jag letade reda på ett annat hålmönster, samt mycket mindre stickor än rekommenderat).

Mönster från denna bok . (Och obs! Något verkar inte stämma med den hålmönstrade delen!)

Nu sitter jag i sängen med ett berg av garn och böcker, och har ingen aning om vad jag ska sticka. Hittar jag ett roligt mönster passar inget garn till det, och väljer jag ett fint garn hittar jag inget passande mönster. Tips, någon?

Knitting AND fever. The result of a few days in bed.
Pattern from this book. (Ps! Something seems to be wrong with the eagle eye pattern!)

1 kommentar:

  1. Nä men, vilka häftiga vantar! Men trist med febern då eftersom den inte var av den rätta sorten. Tur du har något roligt att fördriva tiden med :) Krya på dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...