söndag 3 juli 2011

MÜSSLI BARS

BLUEBERRY BARS/BLÅBÄRSSTÄNGER

A spontaneos mix of:
blueberry powder
maple syrup
spelt flour
baking powder
porridge oats
melted butter
linseed granulate
raw sugar

En spontan mix av:
blåbärspulver
lönnsirap
dinkelmjöl
bakpulver
havregryn
smält smör
linfrögranulat
råsocker

COCOA BARS/KAKAOSTÄNGER

A spontaneos mix of:
Cocoa powder
maple syrup
spelt flour
baking powder
porridge oats
melted butter
raw sugar

En spontan mix av:
kakaopulver
lönnsirap
dinkelmjöl
bakpulver
havregryn
smält smör
råsocker

Gräddas i 15 min/175° c utbrett på plåt
Bake in oven 15 min/175° c on baking plate




Vad skulle ni vilja läsa mer om på little perkys inspirationsblogg under semestern?
Recept, helsingforstips, natur, mera bilder, mera text?

What would you like to read more about on Little perky inspiration blog?

2 kommentarer:

  1. Åh det ser väldigt gott ut. Men jag vet inte om jag någon gång sett blåbärspuler i affären. Var har du fått tag i det?

    SvaraRadera
  2. Det jag köpt finns i en ekobutik som heter Ruohonjuuri, antar att den butiken inte finns i Sverige? Kanske i någon hälsokostaffär? Det finns också en massa andra sorter, som t.ex. havtorn eller svartvinbär.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...