tisdag 26 april 2011

BLOOMERS


Fram/Front

Bak/Back

Två par Bloomers, ett par i 100% granngult lin och ett par i bollmönstrad poplin (bomull). De gula är av second hand tyg i nyskick och de vita med svarta bollar av nytt tyg. One size (eller 74-134). Gummibandet i midjan kan spännas/lösas upp.

Intressant historiskt om Bloomers kan du läsa här!

Two pairs of Bloomers in yellow linen and white with black dots in poplin (cotton).
One size (74-134).
You can read about the history of Bloomers here!



Påskhäxor/Easter witches

4 kommentarer:

  1. Vilken läcker tårta med videkissar på...
    vilka rara påskkärringar!

    SvaraRadera
  2. Vilka söta!
    Jo, jag har en janome coverpro, beställd härifrån:http://www.sewingmachines.co.uk/Janome1000CPX_info.htm
    Vet inte var man får tag på dem i finland, men det är nog också förmånligare där. Minns inte exakt vad slutpriset blev. Men det gick fort vill jag minnas! och lite roligt var att då den levererades var jag inte hemma, så dom ringde mig och fick lov att lämna den i lekstugan :)Tror jag.. eller så var det extradelarna jag beställde senare..

    SvaraRadera
  3. Wow, mikä kakku. Mahtava !

    SvaraRadera
  4. Söta - både bloomersen och påskkärringarna!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...