söndag 24 oktober 2010

PIET MONDRIAN STYLE


Tröja i Piet Mondrian stil/ Sweater in Piet mondrian style. Samma grundmodell som denna, men kortare.
Stor mörkbrun träknapp i sidan/ Big brown wooden button in the side.

Jag kunde inte välja mellan färgurvalet i butiken, så det blev flera färger. Men ville göra annorlunda än vanligt randigt, så det blev improviserade färgfält. Lite i Piet mondrian anda, tänkte jag, även om färgerna är lite annorlunda.

Ni som följt med bloggen en tid märker kanske att hyllan som länge använts för upphägning av bloggalster förändrats? Den har även flyttat plats. Men mer om den senare!

Rörlig modell


Mondrian outfit

5 kommentarer:

  1. Funny Sweater! I love the wooden button.

    SvaraRadera
  2. Härlig tröja! Riktigt snyggt med färgfält istället för de vanliga ränderna. Jag som knapp-tok bara älskar den vackra trä-knappen!
    Du har en award att hämta hos mig =)

    SvaraRadera
  3. Kul med ngt annorlunda! Tröjan känns verkligen genuin. Fin!

    SvaraRadera
  4. Thank you Nina! I'm a fan of this sweater, I love her fragility.
    C.

    SvaraRadera
  5. Läckert med rutigt! Jag diggar kjolen (eller klänningen på nedersta bilden)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...